pátek 31. srpna 2018

Ponožky

Aneb co se zbytky úpletů... koupila jsem si pár střihů od 
aneb - střihy pro celou rodinu. 
Jako první jsem vyzkoušela ušít ponožky.... sice jsem prošla fázemi pokus - omyl a to spíše vlastní chybou, ale ponožky jsou na světě - jsou funkční, krásně sedí, netlačí a jako bonus, zužitkujete téměř všechny zbytky různých úpletů. 
Na začátku si dejte pozor na nastavení tiskárny, ať tak jako já neuděláte chybu hned na úvod. Díky přizpůsobení se tisku jsem měla střih menší a nesedělo mi měřítko... já lenoch...jak jinak to nazvat,  si to ověřila až po vytisknutí všech zakoupených střihů. 
Taky jsem si zkusila víc ,,úpletů,, a opravdu je vhodnější používat takové ty - s vyšším podílem elastanu, ne třeba Wendy úplety, ty opravdu málo pruží a pak dělají neplechu při oblékání. Případně ponožky vůbec nenatáhnete na nohu. To se mi stalo u vnoučat. Navíc mají oba vysoký nárt a příště budu muset ponožky udělat trošku širší hlavně v oblasti patičky. Dalším zádrhelem byl u mě záševek na patičce, chvilku mi trvalo vyladit, jak správně na owerlocku záševek udělat. Ale vše si nakonec sedlo... výše popsané jsou spíš menší zádrhely na které navíc Caramilla upozrňuje v návodu. Konečný výsledek je ale naprosto famózní a vysoce předčil mé očekávání. Dokonce i manžel si  objednal v další várce jedny pro sebe.....
Všechen použitý materiál zakoupíte v Unuodesign
Tak kdo ještě nevyzkoušel nebo neslyšel o tomto vebu, šup tam a šijte, šijte... Budete překvapeni výsledkem . 

Verze dámská a dospělácká... v. 39 a opravdu zbytková




Toto je pánská jednoduchá klasika. Zkušební...ale povedla se. Taková verze pro nevěřící Tomáše... :-)


Dětské ponožky. Díky vysokému nártu sedí menšímu dítku i když byly určeny pro většího...


A zabavená dámská velikost, z které jsme po úpravě udělaly dětskou. Jinak děti nadšené a nechtěly ponožky sundat.

A toto jsou zbytky se zbytků. Čili opravdu nezůstalo k využití nic... a tak to má být.

4 komentáře:

  1. No to jsou věci! super ponožky. J.

    OdpovědětVymazat
  2. Teda ty jsou parádní a nedivím se, že je děti nechtěly sundat.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den ponožky jsou parádní, už jsem na ně koukala i u jiných tvořilek, zeptám se bez overlocku asi nemá cenu se do nich pouště co? Díky za odpověď

    OdpovědětVymazat
  4. Určitě vyzkoušejte, .... Caramilla právě na videu vysvětluje, jak na to i bez overlocku. A taky, že návod je jednoduchý i pro začátečnice... ať se daří a povedou se.

    OdpovědětVymazat